bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

Hur är en bra blogg?

Tips Permalink0
Alla har väl olika syner på hur en bra blogg skall vara men jag tänkte dela med mig av några riktlinjer man kan följa.
 
1. Design - Utseendet ger insidan en chans, hör det ''ordspråket'' någongång? Det gäller även med bloggar. Har man en gräslig design kommer knappast dina läsare vilja klicka in sig igen, så satsa på en fräsch & fin design.
 
2. Uppdatering - Det är ju inte roligt att läsa en blogg som aldrig updateras, så lägg t.ex upp ett realistiskt mål som du försöker följa. (t.ex ''jag skall försöka blogga 2 inlägg per dag) Sen kan man ju även göra tidsinställda inlägg ifall man vet att man inte hinner blogga någondag. Jag själv gör en hel del tidsinställda inlägg, så smidigt!
 
3. Skriv om något du brinner för - Det är alltid roligt att läsa bloggar när man märker att bloggaren verkligen är insatt och är intresserad av det hon/han skriver. Det märks faktiskt om man skriver om t.ex smink om man brinner för det eller om man inte riktigt är så insatt i det. Så dela med dig av dina passioner! #deep haha 
 
4. Kvalitets bilder - Om du engång tar bilder till bloggen, lägg ner någon extra minut på det. Folk brukar alltid skratta åt mig när jag viftar med kameran och säger ''men vänt, jag måst få en bra bild ti bloggin'' haha men det är ju sååå mycket roligare att läsa en blogg med fina & tydliga bilder. Prio nr. 1 enligt mig faktiskt.
 
5. Att undvika bloggtorka - Det är svårt, jagvet. Men jag brukar tänka såhär när jag har bloggtorka, att vad tycker jag själv om att läsa i bloggar? Jo t.ex om olika tips, shoppingbilder, träningsrelaterade inlägg, inspirationsbilder, bekännelser osv. Så då skriver jag oftast något i den stilen och chansar på att mina läsare också gillar att läsa om sådant! problem solved
Till top