bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

''Varför skriver du inte om träning''

Tankar, Träning och mat Permalink7
För ett tag sedan fick jag en kommentar som löd något i stil med ''Varför skriver du inte mer om träning och mat? hur du tränar och vad du äter?'' Har länge funderat vad jag riktigt ska svara på den frågan så jag skall försöka formulera ihop ett vettigt svar!
 
1. En av de enkla orsakerna till varför jag inte skriver om träning/hälsa i varenda inlägg är för att jag helt enkelt inte tränar så ofta för tillfället och äter långt ifrån hälsosamt. Ända jag gör är fotbollsträningar nu som då och lite powerwalks, inte så intressant precis? 
 
2. Jag tycker inte helst själv att det är intressant att läsa hur många reps och sets någon har tagit på gymmet eller hur länge det tog att springa 8km eller hur enkelt det är att göra en tonfisksallad. Nej bara nej, jag finner det väldigt ointressant to be honest.
 
3. Jag vet hur sjukt påverkad man blir av att läsa det. Fastän man inte tror det själv så påverkas SJUKT mycket av allting som har med träning/hälsosam mat att göra som man ser på alla sociala medier. Därför känner jag att jag inte vill bidra med ännu mer sådant eftersom det redan finns alldeles för många tonåringar som får ångest när som ser/läser att någon annan varit på gymmet 10 dagar i sträck och strejkat från allt gott i en månad. Jag har själv varit där och mer eller mindre tvingat mig själv att träna dag in och dag ut fastän jag inte helst har haft lust samt bestämt att jag inte ska få äta något ohälsosamt aldrig igen typ och det var nog fan det värsta jag gjort mot mig själv hittills i mitt liv tror jag? 
 
Skulle kunna predika i år och dagar om dethär ämnet men det som jag har kommit fram till genom åren är iallafall att livet är fan för kort för att förbjuda sig själv från att äta choklad och chips, man måste sluta vara  missnöjd med sin kropp och istället inse att den är sjukt perfekt. Allas kroppar är perfekta och istället borde man vara jävligt glad över att man har en fungerande kropp än att må dåligt över att man inte har en sixpack eller Beyonce's ass. Så sluta vara så självkritiska och uppskatta det ni har istället, vet att det är sjukt svårt men det går bara man bestämmer sig ♥
 
Just to make it clear, det kanske låter som att jag har emot allting som har med träning att göra men så är inte fallet. Jag har alltid tyckt om att träna och tävla och har gjort det hela mitt liv men jag väljer bara att inte skriva om det på samma sätt som jag kanske gjort tidigare. Puss
#1 - - Karolina:

Vilket bra inlägg, håller med dig fullständigt! :)

#2 - - TIDSTJUVEN:

Superbra inlägg! I mina öron låter det som att du har en väldigt sund syn på träning. :)

#3 - - mamma:

Bra inlägg, Ja e stolt över dej!

#4 - - Papp:

10+... :)

#5 - - jollo:

santtttttttttt fö faaaan

#6 - - Anonym:

Faktiskt helt sant och jätte bra att nån vågar skriva det!:) You go girl

#7 - - kliddon:

Lite baket men ja, so true! He måst va måtta me allt, en balans mellan träning & nyttig mat å mindre hälsosamma saker som alkohol & snabbmat, annars kan he no lätt gå överstyr.

Till top