bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

3 different sides of me

Style Permalink0
 
En grå vardagslook - Såhär klär jag mig gärna till vardags/när man springer ärenden osv. Gillar att ha t.ex en bekväm tröja, ettpar byxor i ett annat material och klackar. En kappa är alltid ett säkert kort som passar till det mesta, ett tips som jag läste på Andreas blogg förra vintern är att ha en tunn dunjacka under t.ex en kappa! Så himla smart så kan man både va fin & varm när det är svinkallt. Eftersom man kanske inte har så många olika varma vinterjackor kan man ju använda sina ''kallare'' jackor som variation om man då lägger en tunn dunis under. Tips tips!
 
När det är Partytime - hör jag verkligen till den kategorin som inte är rädd att klä upp mig. Har ofta fått frågor om jag kan göra inlägg med tips på partykläder som inte är så ''uppklätt'', jag känner mest: Why vara nedklädd när man kan vara uppklädd? Okej förstår ju att vissa helt enkelt inte känner sig bekväma i att vara full glam på t.ex krogen när 60% av tjejerna typ har jeans. Men NÄR om inte när man är ute och festar ska man klä upp sig? Typ en gång om året på nyår? Nah. - Om vi kollar på outfiten här uppe en snabbis så är det lätt något jag skulle ha på mig typ till baren. Ganska smart att ha ettpar höga stövlar nu på vintern när det är kallt så kan man ha klänning med gott samvete och utan att frysa ihjäl lixom. Rekommenderar inte att ha öppna klackar med snörning (!??) som jag hade förra helgen. Barfota också, kanske därför jag är sjuk nu haha.
 
I-don't-care - Tyckte det var bra beskrivning på sista outfiten haha. Men hur skönt är det inte att dra på sig mjukisar, ettpar sköna skor, en varm tröja och en dunjacka de dagar när man seriöst inte orkar bry sig om något? Så himla underbart. Sorgligt men sant är det nog såhär jag springer runt ganska ofta hehe, alltid med uppsatt hår & telefon i ena handen och typ en redbull i andra handen. Typisk söndagsoufit! Tur det finns fina mjukisar iallafall :-)
Till top