bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

Carpe christmas

Everything Permalink0

Hej på er! Bloggen har fått ha jullov de senaste dagarna (förutom ett tidsinställt inlägg) vilket har varit så skönt! Tänkte kompensera genom att berätta vad jag har pysslat med dessa dagar;

24 december - Steg upp ca. 10.00 och åt frukost som bestod av limppa & julmust, min standard julfrulle typ. Efter det började jag sminka mig och fixa håret osv, resultatet ser ni på första bilden, blev riktigt bra! Kl. ett for vi iväg mot Sundom till mommos, där åt vi mat, öppnade paket och kollade på Kalle anka ofcourse. Någongång 6-tiden for vi hem igen och inväntade gäster och Jimmy kom även till oss vilket var så kul, första gången som vi faktiskt var med varandra på självaste julafton! På kvällen drack vi bara glögg, åt massa gott och chillade. Riktigt trevlig julafton fastän jag inte hade så himla mycket julfeelis!

25 december - Juldagen wohoo! Sov väldigt länge och gjorde absolut inget skillt från förmiddagen, åt frukost & låg i soffan typ. Sen aktiverade vi oss & jag hoppade i duschen, facetimeade med Emmelie och smidde lite planer och någon timme senare for jag & J till Kimmen&Emmelies! Satt där i kanske 1h innan vi hoppade i bilen och for via Abc efter mera dricka, sen bar det av mot Norra vallgrund där vi hälsade på Anna & Ove! Lite efter 11 for vi vidare och hamnade vid Backan där vi lämnade hela kvällen (ofrivilligt hahah, long story) men fan vad kul vi hade! Kände sig aningen gammal i början men efter någon timme blev det mer folk i vår ålder! Hade seriöst så himla kul och tror vi for därifrån ca. 04:15 som siste man och då var det minsann skönt att få komma hem till sängen! Riktigt toppen kväll faktiskt.

26 december - Väckning 11.00 och då var det bara att hoppa upp och göra sig redo för julmiddag i Jeppis med släkten. Kändes nog av att man hade varit ut och på kvällen innan men well, sånt man får räkna med. Efter massa god mat och efterrätter for vi hem en sväng och sen for jag vidare till stan & hälsade på Ullis och Madde, sååå länge sen jag hade träffat dom så det var roligt! Satt & pratade i flera timmar och åt chipo, sen var det dags för mig att köra till Åddin! Kom dit rätt så sent så vi kollade bara ett avsnitt Hawaii five-0 innan jag somnade på typ 1 sekund!

27 december - Idag vaknade vi alltså upp i Åddin, åt frukost och sen hjälpte jag Jimmys mommo att duka & fixa inför  maten, åt sååå god mat & det var skönt att äta något annat än julmat haha. Satt och chillade med allihopa en stund innan jag for hem, hann bara va hemma en stund innan Filippa kom hit! Vi gjorde inget speciellt heller, provade min nya popcornsmaskin, bakade en kladdkaka (hahaha sällan vi gör något annat än äter) och bara latade oss typ. Skön kväll iallafall!

Så det var ungefär min julhelg i text. Har inte så mycket bilder (mest filmer men tror vi skippar dom, följer ni mig på snapchat @vellon så har ni väl dock redan sett dem men det får räcka haha) men det har iallafall varit flera top notch dagar i rad nu, fullspäckat men har ju verkligen typ hunnit träffa massor med kompisar osv så det känns bra! Nu ska jag sova, har fullt upp imorgon med men det kommer bli en rolig dag. Tack och godnatt <3
Till top