bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

Sparkling nails

Everything Permalink0



Om ni läste gårdagens inlägg så såg ni ju att jag har valt en ganska neutral klänning tills ikväll, därför passade jag på och gjorde lite glittriga naglar istället. Skulle jag ha haft en glittrig klänning skulle jag nog ha kört på rätt så neutrala naglar, men det är ju min smak! Vill man köra all in med glitter på klänningen, naglarna, på ögonlocken osv så ska man ju såklart göra det, det är ju nyår!!

 
Anyways, det är väldigt lätt att göra denna look. Du behöver ett nagellack i valfri färg (jag valde ett nuderosa, Essies ''Muchi muchi''), ett topcoat, lösglitter samt en pincett eller en liten pensel.
 
Började med att måla 2 lager med rosa nagellacket så det skulle bli täckande, på andra lagret var jag snabb med att lägga dit glittret medans lacket ännu var kladdigt så det skulle fastna. Gjorde nog inte på något speciellt sätt när jag lade fast det, gjorde lite mera glitter på tummarna men på resten av fingrarna gjorde jag bara lite vid nagelbanden (okej ser nu i efterhand att det mer ser ut som att jag gjort halva nageln hahah, lite svårt att gå det jämnt men yeah you get the point)
 
Blev iallafall riktigt nöjd, älskar att ha glitter på naglarna av någon orsak. Perfekta nyårsnaglarna!
Till top