bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

Världens godaste gröt

Träning och mat, fitnessguru Permalink0
Låt mig presentera; dagens frukost aka världens godaste (och mättande) grööööt!
 
Fick hem en stor burk med caseinprotein förra veckan från fitnessguru och jag blev så himla överraskad över smaken! Double rich chocolate står det på burken och det stämmer rätt bra om man tänker på hur det smakar. Provade först att blanda den med mjölk i en shaker för att känna smaken ordentligt och den var himla god att bara dricka som den var! Smakar lite kakdeg med chokladsmak helt enkelt!
 
Tillbaka till gröten jag gjorde imorse, började med att koka vanlig havregrynsgröt på spisen, medans det kokade kläckte jag 2 ägg och fiskade ur äggvitorna och vispade dem lite snabbt i en skål. När gröten började bli klar tog jag av den av plattan och hällde i äggvitorna och vispade tills det blev lite fluffigt och då lade jag i 1 skopa av onecasein! Done!

Toppade med banan, jordnötssmör & lite frön. Detta var nog den godaste frullen på väldigt lång tid, seriöst vill äta det till kvällsmat idag igen haha! Älskar att röra ner proteinpulver i gröt eftersom ''hela'' gröten får smak då än om man bara toppar den med något gott, förstår ni? Och denhär kombinationen med chocoprotein, banan & jordnötssmör var OSLAGBAR! Rekommenderas varmt
 
Till top