bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

The future

Tankar Permalink0
Något jag varje dag funderar på, får frågor om, får ångest över är vad jag ska göra i framtiden. Om jag ska studera vidare, om jag ska börja jobba, om jag ska ta ett mellanår eller vad mina planer är. Det är de vanligaste frågorna som folk ställer mig, och jag vet ALDRIG hur jag ska svara så att dom förstår. För jag förstår knappt själv.
 
 Som det känns nu vill jag inte studera, för jag vill inte vara ''fast'' här i 3-4 år till. Jag har inget emot att bo i Vasa men jag kan inte säga helhjärtat att jag trivs heller. Efter att ha varit till Usa slog det mig faktiskt hur dåligt allting är här när man väl sett något annat av världen lixom. Så därför känner jag att jag vill ut på lite äventyr och få lite mera intryck av världen, träffa nya människor och bara få känna på lite nya kulturer innan jag t.ex söker till någon skola eller dylikt.
Det ultimata skulle vara att dra på en långresa någon månad antingen själv eller med någon och pröva på att bo utomlands men ändå inte flytta permanent. Det är något jag verkligen vill och jag vet att bara jag bestämmer mig för det så är det möjligt på alla plan. Vill man något tillräckligt mycket så gör man verkligen allt för att det ska bli så, det är något jag tror stenhårt på.
 
Så det är lite om mina funderingar/planer. Som ni kanske märker är det lite råddigt men med tiden får man se vad som händer helt enkelt!
Till top