bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

H&M beauty review

Beauty Permalink1
För någon vecka sen köpte jag 3 av H&M's nya skönhets produkter, för er som har missat det har H&M slängt ut allt sitt gamla fula smink och tagit in dubbel så mycket med nya förpackningar och några euron till i priset. 
Så let's get started!
 
Först ut har vi ett Liquid lipstick/lipcream! Kostar ca. 7€.
 
När jag först applicerade detta tyckte jag att det var helt fint faktiskt, det kändes lite kladdigt men helt hanterbart. Dock blev jag lite besviken på färgen, hade förväntat mig en mer nude-rosa ton (eftersom det ser ut så på förpackningen) men istället blev det.. mer rött än rosa? Färgen i sig är helt fin men det var ju inte vad jag hade förväntat mig. About that hållbarhet vet jag inte riktigt vad jag ska säga, det sitter helt bra på i ca. 1-2h men efter det ser ens läppar ut som om man dragit med ett sandpapper på dem, massa klumppar som inte ser så smickrande ut, väldigt ofräsht med andra ord. 
 
Förpackningen gillade jag dock, fin layout och det var enkelt att applicera produkten, det var lixom en ''läppglans'' förpackning om ni förstår vad jag menar. Detta läppstift får 2/5 poäng!
 


Näst ut har vi ett rouge! Kostar ca. 7€ det med.
 
Jag har tidigare haft ett rouge från H&M's gamla kollektion som jag faktiskt gillade så jag hade höga förväntningar på dethär rouget, och det levde nog upp till mina förväntningar faktiskt. Det är väldigt pigmenterat så man måste vara lätt på handen när man applicerar (har lagt på lite extra mycket på bilden så ni faktiskt ska se färgen, ser lite galet ut haha) och hållbarheten är faktiskt helt ok! Har inget mer att säga om detta rouge, det får 4/5 poäng!




Sist ut har vi ett basic nagellack! Kostar ca. 5€
 
Oh my god vad jag är tacksam över detta nagellack. Känner mest att jag vill söka upp skaparen av detta mirakellack och skicka rosor & choklad till denna underbara person!
 
Så ja, där hör ni kanske vad jag tycker om detta nagellack haha, jag älskar det så mycket så det är inte sant! Har prövat tusentals olika märken på nagellack,även dyrare såsom Essie, OPI, Chanel (sämsta nagellacken ever, köp aldrig!), Leighton Deny osv men nej, inget av som slår H&M's nya nagellack! Det sitter så sjukt bra och ser nylackat ut en vecka efter man målat naglarna, det är himla lätt att applicera och man behöver bara 1 lager. Jag är kär och vill köpa hela sortimentet vilket förövrigt är enormt, så sjukt många olika nyanser och kulörer! Så kära vänner, jag råder er att införskaffa åtminstone 1 av dessa nagellack för this is some real shit. Länge leve H&M's nya nagellack! 5/5 poäng ♥ (Känner att jag blev lite väl emotional över ett nagellack hahaha)
#1 - - daniela:

tänk att h&m också kan ha så bra smink!

Till top