bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

TURBOFRUKOST

Träning och mat Permalink0
Idag var det en såndär dag när jag kände för att lägga ner ordentligt med tid på frukosten och göra något riktigt gott. Vissa kanske tänker ''vem fan gör GRÖT om man vill äta något gott'' haha men dethär är seriöst den godaste frukosten jag vet. Ska förklara lite noggrannare hur jag gjorde;
 
Börjar med att lägga ca. två skopor havregryn i en kastrull med vatten och låter det koka upp, lägger alltid lite för lite vatten med flit och sen när jag ser att det är ''för torrt'' häller jag i en skvätt mandelmjölk.
 
När det är färdig kokat tar jag det av plattan och häller i ca. 2 msk proteinpulver, detta har chokladsmak och det är såå gott. Brukar även röra ner lite mandelmjölk i dethär skedet för jag gillar när gröten är lite lösare, har svårt att äta för tjock gröt.
 
När jag rört ihop det häller jag bara upp det i en skål och toppar med lite vad som, idag blev det hallon, blåbär, linfrön & kokosflingor. Så enkelt att göra, tar inte ens så lång tid och smakar alldeles underbart. Dessutom hålls man mätt väldigt länge så därför är det perfekt att äta till frukost.
 
Ibland när vi har citron hemma brukar jag alltid pressa en citronhalva i ett glas och fylla resten av glaset med kallt vatten. Bra med lite extra vitaminer!
 
Done! Obligatoriska snapchatbilden tagen så då kan man börja äta. Hehe, nejmen dethär var min frukost idag och jag äter det väldigt ofta men jag tröttnar seriöst aldrig. Skulle man tröttna är det ju bara att byta ut t.ex toppingen mot andra frukter/bär, byta smak på proteinpulvret eller what so ever.
 
Ett tips är även att röra ner massa frön och sånt som man kanske inte annars brukar få i sig, kastar alltid i linfrön och chiafrön i gröten och i smoothies, brukar vara lättare att få i sig dom när man rör ihop dom med något annat lixom. 
 
Hoppas ni fick lite frukostinspiration ♥
 
Till top