bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

QUESTIONS & ANSWERS

Everything Permalink0
 
Har fått några lite längre kommentarer/frågor på senaste så tänkte svara på dem i ett inlägg (tror inte personen ovan får något svar om jag mejlar hen så att.. :-) ) så here we go, fråga nummer 1 ser ni ovanför!
 
ANSWER: Först och främst känner jag sådär spontant att du kanske skulle ha läst genom inlägget innan du kommenterar. Om du läser mitt inlägg så skriver jag utförligen vad jag gjorde när detta hände mig, citerar det jag skrev ''Den gången orkade jag inte ta skiten utan jag svängde mig om och ropade i hans ansikte något i stil med att han skulle dra åt helvete och vafan han ens håller på med?'' Så well, moving on.
 
Förstår absolut din point men känner också lite att du måste tänka på att alla kvinnor inte har ''the balls'' för att stå upp för sig själva vad det än gäller här i livet, och för dig som läser dessa historier är det säkert lätt att sitta och vara efterklok och säga hur vi skulle måste bete oss istället. Men det är inte så jävla lätt när man blir chockad/förnedrad att göra rätt val och beslut. Dessutom som jag skrev är det ju väldigt ofta som personen som tafsar smiter undan så man inte hinner slå bort handen eller skrika på honom, så det håller inte i praktiken alla gånger. Men anser fortfarande att det inte är vi som SKA behöva göra ett skit åt det utan istället är det personerna som tafsar som ska ändra sig. Men sen är det ju upp till var och en av oss offer vad man gör.
 
 
ANSWER: Hej! Åh, det är så himla svårt att ge tips om sånthär när man inte ser eller får känna på håret in real life och inte kan ställa följdfrågor osv.. Men om du endast provat schampo från apoteket (antagligen har du väl användt andra också) men jag skulle nog ge som råd att köra på någon ''frissa-serie'' som är menad för torr hårbotten, finns tusentals så det är bara att gå till närmsta frissa och be om hjälp! Frissaprodukter överlag är nog att rekommendera om man har problem med håret/hårbotten eftersom de innehåller bättre ingredienser, därav högre priser men man får vad man betalar för så det är ju upp till var och en om man vill satsa på sitt hår. Ekologiska produkter brukar också va lite skonsammare mot hår och hårbotten så det kanske skulle vara ett alternativ?
 
Annars kan ett problem va kosten, det syns ju alltid på håret hur man sköter kosten men som sagt är det så himla svårt att ge dig ett vettigt svar när jag inte vet något mer om dig/ditt hår än det du skrev. Hoppas du fick lite hjälp och tips iallafall! <3
 
 
ANSWER: Tack för det första!
 
Jepp, jag är frisör och balayage är en slags slingmetod kan man säga. Grejjen med balayage är att det ska se naturligt och solblekt ut och inte den ''randiga'' slinglooken. Med balayage lämnar man oftast roten ofärgad (beror såklart på önskemål) och istället bleker man lixom hela topparna, resultatet blir iallafall väldigt naturligt och balayage gör sig allra bäst på ett ofärgat natuligt hår! Det är drömmen för oss frisörer haha ;)
 
Här finns en video där man ser lite hur en balayagefärgning kan gå till!
 
Till top