bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

THE POWER OF SETTINGSPRAY

Beauty, Tips Permalink1
Settingspray är något som är rätt så nytt för mig och även relativt nytt i sminkvärlden, men oj vad jag gillar denna produkt! Syftet med ett settingspray är som ni kan lista ut på namnet ett spray som ska sätta ens smink på plats. Simple as that!
 
Fungerar det då? Enligt mig ja! Detta är enda settingsprayet jag har erfarenhet men jag märker stor skilland på hållbarheten på smiknet när jag sprayat detta som slutlig finish. En annan grym sak är att det ''smälter'' ihop sminket så det ser mer naturligt ut och inte lika pudrigt som det ibland kan göra!
 
Sminkdjungeln är ju som de flesta säkert märkt sinnessjukt stor och detta gäller även settingsprays, finns hur många som helst att välja mellan. Just här i Vasa är utbudet dock väldigt skralt så kan tyvärr inte rekommendera någon produkt som finns här, men vi får hoppas butikerna får in mera alternativ så småningom!
 
Detta har jag köpt i Usa på CVS och kostade ca. $12.
#1 - - Mima:

Jag har bara provat 2 settingsprayn o de e från Avon och Freedom makeup. Det sistnämnda är snäppet bättre :)

Till top