bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

VEGETERIAN RECIPES

Everything Permalink0
Nu har jag ju ätit vegetariskt en hel månad så jag prövade på en hel del nya recept så i detta inlägg ska jag dela med mig av tre stycken goda maträtter!
 
Först ut är blomkålssoppa, så enkelt att göra och väldigt väldigt gott om man är en soppfantast som jag. HÄR hittar ni receptet jag använde, enkelt och snabbt. Just the way I like it!
 
(Tänker att jag länkar recepten istället för att skriva ut allt så blir det lite smidigare)
 
Denna maträtt är en av mina favoriter, champinjonpasta! Följde inget recept här så skriver ner snabbt hur jag gick tillväga:
 
Börja med att koka valfri pasta, jag tog tagliatelle. Skär champinjonerna i skivor och hacka en lök som du lägger i stekpannan med lite smör, stek tills champinjonerna blir lite mjuka och krymper i storleken. Häll i ordentligt med matlagningsgrädde och krydda med salt, peppar och vitlök och låt puttra upp. Om man har kan man lägga i en skvätt vittvin för extra god smak! När det har puttrat en stund så häller du i den kokade pastan i stekpannan och rör om, häll i ytterligare lite matlagningsgrädde om du vill ha det lite extra creamy som mig.
 
Toppa med massa parmesan och körsbärstomater. Svingott!!
 
Ytterligare en nyfunnen favorit är dessa ''bullar'' från hälsans kök, ser ut som köttbullar och smakar EXAKT som köttbullar, helt sjukt!! Fräs dem i stekpannan eller släng in i ugnen och ät med t.ex pasta eller batatfries som på bilden! Enkelt och löjligt gott.
Dessa tre maträtter har jag ätit en hel del nu, älskar att hitta nya goda recept. Det var lite det som var grejjen med min vegomånad att jag skulle tänka lite utanför bekvämlighetszonen och våga prova på lite nya maträtter och inte fastna i spagetti maletköttsås träsket, hehe ni fattar. 
Till top