bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

EN BILD I TIMMEN - RACE

Everything Permalink3

Idag mina vänner ska ni få se gårdagen alltså fredag i bildform, 1 bild varje timme från 09-23. Ni som känner mig eller har hängt med länge kanske vet att det finns en annan del av mig som är raka motsatsen till allt vad som har med smink, skönhet och kläder att göra, nämnligen att jag är uppväxt i en väldigt motorintresserad familj och det har alltid varit en stor och viktig del av mitt liv sedan jag föddes. Så idag får ni hänga med en fredag i Alastaro!

09:00 - Frukosten nere och väskan packad! Jag och J hoppade i bilen och körde till Kuni...

10:00 ... Där resten av teamet/familjen höll på att lasta tävlingsbilen, just när vi var klara stötte vi på ett stort problem så det var nog en sekund när pappa tänkte ge upp hoppet men vi bankade vett i honom och konstaterade att det går att fixa på plats, så vi säkrade bilen och for iväg!

11:00 hade vi äntligen kommit oss iväg! Jag och Jimmy tog alltså egen bil och resten for med husbil.

12:00 hade vi kommit så långt som till Närpes, tomatin!

13:00 stannade vi i Björneborg för att äta och handla lite.

14:00 efter en ganska lång paus åkte vi vidare och hade ca. 45min att köra innan vi var framme.

15:00 hade vi äntligen kommit fram till Alastaro, det ligger ungefär mellan Tammerfors och Åbo.

16:00 en timme senare hade vi fått lite mer i ordning på vår plats i depån, mycket som ska fixas haha..

17:00 hjälptes alla åt att skruva det sista, det är väääldigt mycket smått som alltid krånglar tyvärr så man ska nog ha nerverna i skick i denna sport. Såklart är det ju endast för säkerhetens skull eftersom dom kör mellan 200-300km/h på några sekunder, så det gäller nog att ha allt i skick så man inte kör in i vallen!

18:00 hade vi fått besiktat bilen vilket var skönt att veta att allt var i skick, det är alltså första gången vi kör! Pappa har byggt bilen helt själv i hur många år som helst så det var verkligen roligt att få den besiktad! Då var det vara licensen kvar som man måste ha för att få "kortet" så pappa hoppade i utrustningen, som också är väldigt avancerad men det är ju såklart bara för säkerheten så det känns bra.

19:00 efter ett tag rullade vi iväg till line-up där bilarna "köar" och tillslut var det pappas tur! När man tar licensen ska man köra på tomgång/halvgas första varvet så det gick ju rätt så lungt och försiktigt men allt höll ihop!

20:00 när vi kört klart gick vi bara runt i depån en sväng, så fint när det var mörkt!

21:00 efter lite smörgås gick vi och kollade på tävlingarna när dom körde i någon timme! Här ser ni hela depåområdet.

22:00 slutligen satt vi bara på läktaren och kollade i någon timme innan vi gick och la oss!

Så detta var min fredag! Så yes, för vissa av er var kanske detta något nytt men dethär är vad vi kommer syssla med iallafall hela nästa sommar och jag längtar! Har somsagt varit på dessa tävlingar sedan jag var 3 veckor gammal så det är en del av mitt liv helt enkelt, och jag är såå stolt och glad för pappas skull för vet ju hur han har lagt ner sin själ och jävligt mycket tid på detta så det glädjer mig att se när det lyckas!! Så roligt och duktig är han, bästa pappa<3

#1 - - Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg:

Vilket roligt inlägg.

#2 - - Tina:

Kul med ett inlägg där man känner igen sig själv! Är själv uppväxt med motorsport och är grymt intresserad och skulle bra kunna tänka mig själv att syssla med det. Pappa så har bland annat kört Rallycross och Varmans men dock inte mer, nu är han istället teamchef för min bror som kör Legends, sen så är det kusiner också som sysslar med motorsport. Typiska med att vara tjej och gilla motorsport så är ju att många inte tror på det och inte tar en på allvar och så vidare om du förstår vad jag menar? :)

#3 - - rememberthiis.blogg.se:

Kul :)

Till top