bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

DET SPELAR INGEN JÄVLA ROLL

Everything Permalink4

 

 Det finns få saker som får mig så provocerad än när folk yttrar sig inom detta ämne och har helt skeva åsikter. Blir typ rädd och arg på samma gång. Och ja, alla får ha sin egen åsikt men jag känner att jag verkligen är av en annan åsikt än denna människa så nu ska ni/du som kommenterade på höra på mig. 
 
(Kommentaren handlade alltså om detta inlägg)
 
Du påstår alltså att om jag befinner mig på ''slödderställen'' har män rätt att ta på min kropp mot min vilja? Bara för att det är ett såkallat slöddrigt ställe? Lilla vän, let me get this straight: DET SPELAR INGEN JÄVLA ROLL VAR PÅ JORDEN JAG BEFINNER MIG, VAD JAG HAR PÅ MIG, VEM JAG ÄR MED, HUR BERUSAD JAG ÄR, DET SPELAR INGEN JÄVLA ROLL FÖR INGEN, I REPEAT, INGEN HAR RÄTT ATT TA PÅ MIN KROPP MOT MIN VILJA. ALDRIG. Spelar ingen roll om jag sitter i vita huset i kostym eller har underkläder på en stippklubb, i-n-g-e-n. Jag ska få göra vad fan jag vill utan att få en hand på röven eller busvisslingar.
 
Och så länge folk har sånahär åsikter som i kommentaren ovan kommer tyvärr männen att fortsätta. För dessa kommentarer får det att verka som att det är okej att sexuellt ofreda någon bara för att man är på ett ''schabbigt'' ställe, och det är det sista det är. 
 
Och ditt argument att dessa saker inte förekommer på ställen med ''stil och klass'' kan du trycka upp i valfritt ställe för med stil och klass kommer också pengar, och med pengar kommer saker som gör det lättare att antasta, t.ex droger. Så nej, du har fel. Fy på dig. Usch.
 
Detta ämne gör mig verkligen så himla förbannad för jag har själv blivit utsatt så himla många gånger och jag är så fucking trött på att alltid behöva kolla över min axel eller tänka hur jag står så jag inte putar med röven för mycket. För jag ska inte behöva tänka på dessa saker, för det spelar ingen jävla roll hur jag beter mig, vad jag gör eller vad jag har på mig. Min kropp är min kropp och så kommer det förbli. Amen.
#1 - - Henrietta:

Men herregud!!! Att folk ens tänker i dom tankebanora? Usch vilka vidriga människor det finns!!

#2 - - Mamma:

Jag vill inflika att detta förekommer i alla samhällsklasser, Skillnaden är att det är mera dolt inom "finare" kretsar och inte tillåtet som kvinna att reagera negativt när en begåvad, välbärgad man beter sej exakt likadant som de på den sunkiga byakrogenpubben. Och JA! Jag talar av erfarenhet.. Så snälla unga vackra flickor stöd varandra istället för att jobba mot varandra. Please!

#3 - - Rebecca:

Blir så trött på foolk.. Så bra av dig att int bara skita i såna kommentarer å händelser utan att faktist hänga ut den där personen istället! Sista man ska göra är ju att vara tyst om det!

#4 - - eva:

Word! Bra du svara på kommentaren! Verkligen skrämmande hur många som ännu tänker som hen som kommenterade..!

Till top