bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

EN BUCKETLIST FÖR 2017

Everything Permalink2
Jag gillar inte riktigt ordet nyårslöfte och tycker att det inte riktigt passar åt mig personligen att göra ''löften'' som ska följas under hela året, däremot tycker jag det är bättre att göra en bucketlist alltså en lista med saker som man vill göra/uppnå under året. För vissa kanske det låter som att det är samma sak men enligt mig är en bucketlist inte lika allvarlig och det är lixom inte hela världen om man inte uppnår alla punkter. Så bucketlist it is:
 
1. Få 1000 prenumeranter på youtube - Det skulle vara en riktigt milstolpe och det är väl inte helt omöjligt, är ju ungefär halvvägs nu så det är väl bara att kämpa på!
 
2. Göra en liten personlig tatuering - Känns så mainstream hahaha men vill verkligen ha en liten tattoo som lixom bara betyder något för mig. 
 
3. Se Freddy Kalas live - Vägrar avsluta år 2017 före jag har detta gjort.
 
4. Inte färga håret på 4 månader - Detta låter kanske som världens enklaste grejj för vissa av er men för mig kommer det nog bli en utmaning (kan ju tillägga att jag färgade håret 13ggr 2016), funderar lite att ta det nu på våren så ska försöka hinna färga det en gång nu före 21 januari så kan jag färga det sen före min födelsedag 21 maj, det blir nog bra!
 
5. Skida 100km på snö - 100km är ju verkligen inte mycket egentligen men ifjol blev det 0 km så får jag ihop 100km är jag nöjd!
 
6. Försöka stressa mindre i vardagen - Detta är nog den svåraste punkten hittills. Men ska försöka mitt bästa med att t.ex alltid se till att ha matlådor fixade, ta fram kläder kvällen innan så man slipper göra det på morgonen och inte blogga om min vardag för det var det som gjorde mig så stressad. 
 
7. Gå på en festival - Detta vill jag verkligen göra! Summerburst eller rockoff.
 
8. Åka utomlands 1 gång (längre än till sverige) - Till antingen Usa eller Spanien.
 
9. Läsa 10 böcker - Har sett att många har haft detta på min bucketlist, Therese lindgren hade 52st men 10st är nog mer rimligt för mig haha.
 
10. Åka på roliga evenemang i sommar - Ungefär som vi gjorde i somras, alla fagerödanser, klacken, norrskärsdansin osv!
 
11. Alltid stå upp för mig själv - Är nog ganska bra på detta redan men i vissa situationer har jag nog ''gett vika'' för att det har känts ovärt att göra en grejj av det men det ska det bli ändring på.
 
12. Äta veganskt sammanlagt 4 veckor under åretDet blir en rolig utmaning!
 
13. Förnya största delen av min garderob -Är så led alla mina kläder så ut med allt gammalt skit och in med nya igenomtänkta plagg!
 
14. Unna mig själv 5st behandlingar - T.ex massage. Har redan varit på ryggmassage 1 gång och har en till tid bokad och sweet jesus vad behövligt det är. Min kropp kommer tacka mig för denna punkt på bucketlisten haha.
 

 
Såja, 14st mål för det kommande året. Tycker det är ganska bra mål eller dom känns rimliga och roliga, inga tråkiga som att träna 30min per dag eller minska på socker som man sist och slutligen inte ens gör eller tycker är roligt. Om jag når alla dessa mål kommer det nog bli ett riktigt grymt år så nu blir det att börja beta av! Tänker att jag någongång i sommar ger en mellanrapport hur det går, det blir intressant att se! 
#1 - - CH:

Bra att göra en sån lista tycker jag. Man har ofta saker man tänker man ska göra men sen glömmer man bort, lycka till! :)

#2 - - ia:

Vilka bra mål! Jag provade vara vegan 1 vecka, som blev minst 50:D

Till top