bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

Tips till ett bättre hår

Everything Permalink5
♥ Använd en bra borste. Jag använder alltid min tangleteezer som har tinnar gjorda av silikon som gör att håret blir mycket lättare att reda ut & topparna går inte av. En borste kostar ca. 15-20€ & finns att köpas på salonger.
♥ Skippa värmeverktygen så långt det går, man vänjer sig att vara utan efter ett tag och ditt hår kommer tacka dig. Om du verkligen inte klarar dig utan så köp en bra plattång (t.ex GHD) som är lite skonsammare & använd alltid värmeskydd!
♥ Om man vill ha långt hår kan jag tipsa om ricinoljan, har även själv jusst börjat med det och är excited att se om det funkar. Man köper oljan på apotek & masserar in hela hårbotten med den och låter verka ca. 1h och sen skölj ur. Om man upprepar proceduren 2-4ggr/vecka sägs det att håret skall växa hela 4cm i månaden istället för 1cm!! Här kommer en bild på ett exempel, sjukt stor skillnad så jag hoppas verkligen att det funkar!
♥ Satsa på ett bra shampo, helst ett shampo från en salong för butiksshampon innehåller så sjukt mycket skit, t.ex icke vattenlösliga silikoner som lägger sig som en hinna på hårstrået som gör att blandannat hårfärger inte fastnar lika lätt och håret blir överlag i sämre skick. Så om ni vill ha ett fint hår så rekommenderar jag att satsa på ett lite dyrare shampo, så värt!
 
#1 - - amanda:

va kostar ricinolja? å sku va najs om du typ om en månad sku kuna gör en liten recenssion! :D

#2 - - Anonym:

är ricinoljan dyr? :)

#3 - - Vicky - mamma till Caspian:

jag köpte min flaska, 750ml på Tradera för en hundring (om jag inte minns fel) så tips är att kolla där då och då :)

Svar: Oj det var billigt, och tack för tipset! Har du fått bra resultat av det? :) kram
Chevelle

#4 - - Vicky - mamma till Caspian:

Jag har faktiskt inte testat det riktigt ordentligt, men kanske skulle ta och göra det så man kanske har låååångt hår till sommaren ;)

Svar: Samma här, måste ta mig i kragen och fortsätta med det! Tänkte också på det att om man börjar nu hinner det ju bli lååångt & fint till sommaren haha! Och lycka till! ;)
Chevelle

#5 - - Vicky - mamma till Caspian:

ja, ska nog också börja nu, direkt ikväll när jag kommer hem, haha!
Lycka till du med :)
Glöm inte fota till före & efter bild ;)

Till top