bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

NÄR DET INTE KÄNNS ROLIGT LÄNGRE

Everything Permalink5
Hej på er, hoppas allting är bra med er! Med mig är det helt bra, jag har lite bekymmer som jag kort och gott tänkte ta upp i dethär inlägget så ni vet hur det ligger till och så jag får lätta på hjärtat lite. 
 
Den senaste månaden har jag verkligen inte alls haft någon motivation att blogga, det känns som att jag bara gör snabba inlägg för att det inte ska stå helt tomt här i bloggen, jag har lixom inte lagt ner så mycket tid och kärlek på mina inlägg som jag vill och brukar vilket är så jobbigt. Jag är verkligen en allt eller inget människa, antingen går jag all in och kör 110% på det jag gör eller så får det lixom va. Allt där mittemellan känns bara dumt och onödigt lixom. Så jag har lixom inte varit nöjd med mitt bloggande den senaste tiden och jag vet inte heller hur jag ska lösa det, problemet är inte att jag inte har ideer för jag har massa ideer på inlägg jag vill göra men sen när jag ska sätta mig ner och skriva så känns det inte alls lika roligt, utan det känns som sagt som att jag gör det ''bara för att'', och eftersom min blogg inte är något jobb ser jag lixom ingen nytta att krysta fram några fjuttiga inlägg utan vidare betydelse.
 
En annan sak jag verkligen tycker är så jobbigt är att jag verkligen lever mitt liv efter hur jag ska skriva om det på bloggen, vet inte riktigt hur jag ska förklara men tror ni andra som bloggar kan relatera. Jag går lixom konstant runt och tänker på hur jag ska skriva om sakerna jag gör på bloggen, t.ex idag har jag chillat i soffan med min morgonrock och sen kom familjen hit på glöggmys och jag tänker lixom hela tiden hur jag ska formulera det på bloggen? Tänker lixom ut ett blogginlägg i huvudet om allting jag gör? Det är som att jag har en blogg i mitt huvud som jag måste ''tänka'' hur jag ska skriva i? Svårt att förklara men jag tror ni kanske fattar, det jag försöker komma till är att jag verkligen går runt dag och natt och tänker på bloggen och det gör mig så stressad så jag känner att jag inte kan hålla på såhär, går verkligen runt och är stressad 24/7 och det är inte hälsosamt, plus stress från jobbet och allt därtill så blir det helt enkelt för mycket. Så jag tror jag kommer försöka trappa ner på bloggen lite och försöka få den ur mitt huvud hela tiden, det kommer bli svårt och säkert ta tid men jag kan inte hålla på såhär. Men det är nog det bästa för mig.
 
Angående youtube så känns det iallafall lite mer roligt än bloggen just nu, jag har mycket videoideer och tycker det är roligt men som jag har sagt tidigare så har jag inte möjlighet att redigera videor här hemma utan jag måste åka hemhem till föräldrarna varje gång jag skall redigera och det stressar mig också för jag hinner inte alltid det när jag jobbar och tränar och vill hinna med lite annat i livet också. Så både bloggen och youtube känns som två stora stressmoment i mitt liv och det är inte bra, eller så ska det ju inte va. Det ska var roligt att blogga och inte göra en stressad, så länge man inte har det som jobb anser jag.
 
Har iallafall 4 videor inspelade som jag ska fösöka få redigerade så dom kommer väl upp någongång snart hoppas vi. Känner som lite press att jag måste prestera och publicera massor eftersom jag vann årets youtuber, men jag tänker inte stressa ihjäl mig över detta utan jag måste stanna upp lite. Dax för någon annan att stå i rampljuset också haha.. ;) 
 
Så nu vet ni det. Jag kommer blogga när jag tycker det är roligt, men nu måste jag fokusera på att minska stressen i mitt liv och göra roliga saker jag inte blir stressad av. Hoppas ni förstår! <3
#1 - - CorinneGrönholm:

Jag tycker du gör rätt att trappa ner om det känns som ett stressmoment istället för något kul! Ta lite avstånd och så kanske de känns kul igen, gör det inte det så finns de ju en massa andra roliga saker i livet att hitta på :) Viktigaste är ju att göra det du tycker är skoj! Kram på dig

#2 - - Daniella:

Ååh fina Velle! Känner själv igen mig och att trappa ner är aldrig något negativt. Du kommer sen upp ur dethär och börjar skriva fina inlägg som du alltid gör! Gör det du tycker är roligt. Kram! :)

#3 - - Johanna:

Sköt om dej! Men kom snart tillbaka för jag läser din blogg typ dagligen. Ha det bäst :)

#4 - - Minimum:

Nu mitt barn skall du lyssna! Int ett blogginlägg till på detta år,, för då blir du utan julklappar!! 🎅💗💗💗💗💗💗💗

#5 - - Nina:

Jag kände exakt samma här i november-december :) Man behöver verkligen lämna bort det emellan för att få inspis igen. Så var det för mig :)

Till top