bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

GE FAN I MIG OCH MIN KROPP

Everything Permalink15

Så var man där igen. I det stadiet att man är så äcklad att man inte alls känner för att besöka en nattklubb på ett bra jävla tag igen.

Igår var jag och två av mina bästa vänner en sväng till stan och vi bestämde oss för att gå till Omalleys en sväng, jag och en av mina vänner tog en nykter kväll och när man är nykter ser man verkligen allt på ett helt annat sätt. Vi hann ungefär bara stiga innanför dörren innan en medelålders man helt i förbifarten tog en av mina vänner på röven/höften. Tiden gick och efter ca. 10min satte vi oss vid ett bord och typ direkt kom en man och satte sig ner typ 5cm från mig och klängde över mig, försökte ta mig därifrån men han typ "stängde in" mig så det var inte så lätt. Kanske 10min efter det gick vi runt ett varv och rakt framför ögonen på mig ser jag en man som helt random tar en tjej på röven då hon går förbi, det var lixom ingen tvekan om att det var med flit. 

Tjejen i fråga hade på sig en lös hoodie och jeans, så ännu en gång bevisas det att det spelar fan ingen roll vad vi har på oss. Kommer man med lösa kläder eller tighta, it doesn't matter för det är inte vi som är problemen. Det är dom som tar sig friheten att ta på våra kroppar som är problemet. Och jag blir så jävla satans less.

Detta är typ bara en bråkdel av vad som hände på den timmen vi var på Omalleys i går, och det är inte heller första gången det händer som ni kanske förstår. Minns en kväll på Ollis i våras när jag stog vid bardisken och en man i 25-30 års åldern stog typ bakom mig och mittallt tog mig på röven. Den gången orkade jag inte ta skiten utan jag svängde mig om och ropade i hans ansikte något i stil med att han skulle dra åt helvete och vafan han ens håller på med? Gissa vad hans reaktion var? Ett jävla hånflin. GISSA om man känner sig förnedrad?

Jag är somsagt så förbannat less på detta och det måste få ett stopp. Jag tänker iallafall inte skita i det nästa gång jag ser/hamnar ut för något igen utan istället blir det nog en rak höger. För jag orkar inte med detta varje jävla gång man besöker en bar eller krog. Fyfan.
#1 - - Henrietta:

Men usch, börjar må riktigt illa då jag läser det här... Att folk tycker att det är okej att springa och tafsa på främlingar är så grovt äckligt! Håller med om att man borde ge dom ett slag på käften om de håller på så där!

#2 - - Marion:

Ja suck... är länge sedan jag besökt krogen nu men känner mycket väl igen det. Själv har jag alltid haft sådana kläder att folk trott jag är "farlig" (typ satanist eller me i nå mcgäng) men e int bara en gång jag istället då använt det för ti mota bort äckel -både från mina vänner och från totala främlingar!
Jag har dock aldrig orkat rop nå utan jag tar sonika och ställer mig mellan honom och henne, stiger honom på fötterna, armbågar honom åt sidan och svänger mig om och stirrar rakt i ögonen med höjda ögonbryn. Hittills har det alltid funkat... men att man måste låtsas "mucka gräl"... neeee de borde inte vara så!
Borde kanske inflika att det är på dansgolvet jag alltid befinner mig och detta utspelar sig.

#3 - - Sara:

Ja usch, helt sjukt att vissa tror de e ok att röra en annans kropp! Blir så arg. Bra skrivet!

Förresten, visst är du frisör? Jag har hört talas om balayage (eller liknande, heh) och undrar vad det är. Ser så fint ut. Är det samma som vanliga slingor eller använder man en annan metod? Tar det länge att fixa? :)

#4 - - Nicolina:

Jaa, alltså fyy! Int okeJ ju! Sånthär gör ju att man int vill far ti krogen nåmer..

#5 - - Carina:

Fy vet inte vad jag ska säga:( ska man inte kunna få gå ut på krogen och i vilka kläder man vill. Klädsel spelar ingen roll, det händer ändå. Så jäkla respektlöst och förnedrande.
Å stå å flina när han blev
Tillsagd 😡

Hoppas din midsommar varit fin
☀️🇸🇪

#6 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

nej, vad tråkigt :/ inte ok.

#7 - - Pia:

Alltså fy! :( Inte alls okej!!

#8 - - Sven S:

Hej
Även om jag är en "gubbe" på 55 år så tycker jag också att det är förjävligt att folk ska tafsa på tjejer bara för att dom tror att dom har rätt att göra det. Antagligen pågar med dåligt självförtroende och som antagligen aldrig får röra en kvinna för att dom inte vet hur man ska bete sig så att kvinna ser dom som attraktiva.
Tyvärr är det svinen som syns. Övertygad att majoriteten av män aldrig skulle få för sig att ta någon tjej i "röven".
Dom gånger jag har "stött ihop" med någon , oavsett kön , så vänder jag mig om med ett leende och ber om ursäkt.
Satsa på en rak höger nästa gång någon gör något mot dig som du själv inte vill att han ska göra.

#9 - - Silja:

Usch vad folk är dumma i huvet, känns som bara för det är ett sånt ställe kan man göra vad man vill. Tycker du har rätt inställning nu att slå till nästa gång det händer, alltid bra med attityd 💪🏽 Iaf, väldigt bra skrivet!

#10 - - Undrar:

Typ alla gånger när man hör en sån här historia skriver tjejen ungefär att hon inte gjorde något, utan bara satt tyst och tog emot det. Varför gör man inget? Varför slår ni inte bort hans hand, skriker "VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED JÄVLA ÄCKEL?!" och hämtar vakterna? Det är väl självklart att dessa äckel kommer fortsätta, om det enda som händer när de tafsar är att tjejerna blir tysta och tittar ner i marken. Precis som att andra kriminella kommer fortsätta rycka handväskor av gamla damer, för de får inget straff, de blir aldrig tagna.

Nu kommer någon säga att "Va?! Hur vågar du lägga skulden på tjejen?!" och det gör jag inte. Skulden ligger alltid på äcklet som tafsar, punkt. Men, tjejer kan se till att det blir jobbigt för tafsaren, om han inte längre får vara kvar på krogen, eller blir utskämd framför andra män. Inte fan skulle ni väl stå och titta ner i marken och vara tysta om ni såg 10 barn reta ett ensamt barn? Inte fan skulle ni väl stå och titta ner i marken och vara tysta om ni blivit vittne till när en 92-åring blivit rånad, och polisen frågar om signalement på förövaren? Så varför ska ni då stå och stirra ner i marken när någon just har förgripit sig på er?

#11 - - josephine Asplund:

Galet snygg!!! <3

#12 - - Tilda Barkselius:

Det är så jävla sjuk att det här är verkligheten. Blir så äcklad och förbannad!

#13 - - Sarah:

Killar e så äckliga..

#14 - - Lovisa (wildisland):

Fy fan! Jag är också så himla less på detta!

#15 - - T:

Gå inte till slödderställen om du inte vill befatta dig med slödder. Tror du detta skulle ha hänt på mera belevade ställen, med stil och klass? Nej.

There you go.

Till top