bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

13 FÄRGNINGAR PÅ 10 MÅNADER

Everything Permalink0
Idag fick jag för mig att räkna hur många olika hårfärger jag har haft detta år och kom upp i 13st... eller har lixom färgat håret 13 gånger, då kan det också hända att jag har glömt någon...Helt sjukt många egentligen, men tänkte gå genom snabbt vilka alla färger jag har haft sen februari i år!
 
I början av året hade jag alltså såhär mörkt (se bilder ovan), gillade det faktiskt och de flesta tycker att jag passar bäst i detta, men föredrar nog faktiskt ljusare hår på mig.
I slutet på februari påbörjade vi min blekningsprocess och jag gick runt med såhär orange hår ett tag, inte precis den mest smickrande färgen jag har haft men ska man gå från brunt till blondie är man illa tvungen att ha lite morotshår :-)
 
I början av mars blekte vi upp det ytterligare lite till, sen for vi till Florida och var i solen i två veckor så det blev lite ljusare där med! Bilden till vänster är på resan och bilden till höger när vi kom hem, så lite ljusare hade det nog blivit! Alltså kolla hur långt mitt hår va?? Nu är det lixom hälften kortare, såå sjukt att det faktiskt var såhär långt! Fint ju.
 
I mitten på april blekte vi skiten ur det och fick det riktigt ljust, la på en askig toning och voila! Verkligen såå fint, hade det långt någon vecka innan vi kapade av 10cm.
 
21 maj blekte jag håret själv (på min födelsedag haha) och det blev väldigt gult... så gick runt med gult hår i någon vecka innan...
 
...Vi lade på en askig toning! Denna färg är en av mina favoriter, sååå himla snyggt!! Speciellt när man hade lite färg i ansiktet.
 
Någon vecka efter hade färgen bleknat lite så vi lade på en ny och färgade roten liite mörkare.
 
En spontan fredagseftermiddag på jobbet fick jag ett ryck och slängde i lite pastellrosa slingor (som tyvärr inte syns på bilderna) och det var verkligen såå fint!! Tyvärr höll det bara två tvättar.. haha
 
När det rosa hade åkt ur och min utväxt började bli enormt lång blekte vi upp hela håret och roten blev väldigt gul.. (vet att det ser typ kritvitt ut på bilderna men det var verkligen inte så ljust irl, vet inte vad som har hänt med bilderna haha..)
 
Så när jag blev led min gula utväxt slängde vi i lite lila/rosa, haha alltså gillade verligen dethär sjukt mycket men synd att färgen inte håller så länge.. Men kul att testa på! (Älskar Hilda som kikar fram i hörnet på ena bilden hahhaha)
 
När det lila for ur svängde det över till ORANGE och jag blev less och blekte upp roten och lade i en silvertoning, once again. Denna gång blev jag verkligen så sjuuuukt nöjd med färgen och den höll i väldigt länge för att vara en grå färg!
 
För någon vecka sen var jag färgmodell på en kurs från jobbet och då blev det mörkgrått! Trivdes inte sådär supermycket i det men det tvättades ur ganska snabbt vilket var bra.
 
Sista färgningen var igår, vi blekte upp topparna lite och la på en strawberry-blondish färg, det blev sååå fint och jag är grymt nöjd!! Vi klippte även några cm till så det känns så fräscht.
Det var alla färgningar från februari tills igår, well vi kan väl alla komma överens om att jag kanske är lite crazy när det gäller att färga håret hahah.. Men är verkligen inte rädd för att pröva nya färger (no shit) så det är ju tur. Tror nog det bara blir kanske en färgning till detta år, så får vi se vad 2017 bjuder på för färger och frisyrer! Tror nog jag håller mig åt den ljusare sidan iallafall, men den som lever får se! Hoppas det var kul att titta på!<3
Till top