bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

FEM SAKER JAG LÄNGTAR TILL

Everything Permalink5
1. GALAN! Nu är det mindre än två veckor kvar till galan och jag är såå taggad, kommer bli sjukt kul att få klä upp sig och göra sig fin och gå på en riktig gala, och framförallt att få se alla bloggare in real life! Beställde även min klänning igår (ute i sista sekund som vanligt.. haha) så den borde komma i början på nästa vecka hoppas jag! Tänker inte visa den före dagen d men tre ord som beskriver den är sammet, mesh-tyg och choker. Hoppas hoppas att den passar och sitter bra!!
 
2. LILLA JUL & FÖRSTA ADVENT! Alltså jag har helt sjuka julkänslor redan? Brukar typ få det vid lucia men inte i år, vill typ köpa julgran och paketera in julklappar helst imorgon.. Men till lilla jul hör det väl till att börja lägga upp julpynt så då ska nog lägenheten förvandlas till ett julparadis, alltså jag är såååå taggad på att köpa nytt julpynt och allt sånt. Åååh hoppas november går snabbt nu!! Ska försöka hålla mig någon vecka till med julmusiken och glögg fastän det frestar, vill lixom inte ''förstöra'' det genom att börja ännu. Men snart så!!
 
3. SKATTEÅTERBÄRING! Haha längtar verkligen till det eftersom jag får tillbaka en hel del i år, passligt med en liten extra ''lön'' sådär i julklappstider! (Dock lär ju allt gå till mat och bensin men..aja bättre än inget)
 
4. JUL OCH NYÅR! Alltså det pirrar i magen när jag tänker på julen..Fatta vad mysigt när alla hus och butiker är julpyntade och det börjar närma sig julafton och man får ta in granen!! Ser så mycket framemot det, ska bli så mysigt att få spendera tid med släkt och vänner, ska se till att bjuda in alla jag känner på glöggmys i olika omgångar. Har även planerat att ta några dagar extra ledigt i mellandagarna eller kring jul just för att få mysa och njuta av julen så mycket jag bara kan. Lär ju va full stress på jobbet hela december så någon extra ledig dag kommer nog göra gott! Nyår ska väl också bli roligt, har inte så höga förväntningar precis men.. Juldagen brukar vi dock partajja på och det är alltid sjukt kul!
 
5. VINTER OCH SNÖ! Känns som att jag kommer få äta upp dethär dagen när bilen inte startar pga kylan eller är insnöad haha..Men jag längtar faktiskt efter snön och vintern! Tycker det är så fiint och i år ska jag även försöka skida så mycket jag bara hinner. Ifjol gjorde jag inte det en endaste gång tror jag så det ska jag ta igen, gäller att passa på när man ändå har bra utrustning och en moffa som är kung på att valla skidor!
#1 - - Annsofie:

Jätte fina bilder! :)

#2 - - Amanda:

Haha, skönt att veta att man inte är enda som måste bita ihop när man går förbi glöggen i butiken! Jul börjar påriiktiit i mitten av november tycker ja nästan.. ;)

#3 - - Ida-Marie Jungell:

Ååh roligt att du är så taggad för Galan !! :D

#4 - - Corinne Grönholm:

Åh längtar också efter allt som du listat, speciellt galan, ska bli så roligt att träffa alla! Har inte heller riktigt fixat klädsel måste verkligen ta tag i det .. Ska bli kul att få klä upp sig lite hihi :)

#5 - - Jarina:

Åååh jag väntar också så mycket på Galan! Och på alla andra punkter som du skrev också för den delen :D

Till top