bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

GET READY FOR GALAN - DAG FÖR DAG

Everything Permalink5
Jag är verkligen personen som ääälskar att ''städa upp'' mig och älskar att ha något roligt evenemang inplanerat (t.ex galan, en nyårsfest eller en födelsedagsfest) och ett av de roligaste momentet är att få förbereda sig flera dagar före! Tycker typ det är halva nöjet att få fixa naglarna, brunutansol, att sminka sig på dagen D osv. Vet även att det är många som inte alls är så insatta och kanske inte ens tänker tanken att ha ett matchande nagellack till klänningen, alla är olika och gillar olika saker, som tur är! Men detta inlägg är för er som också tycker att det är roligt, eller för dig som känner dig lite stressad och inte kan bestämma dig vilken dag det löns att fixa naglarna, tvätta sminkborstarna osv. Let's go, vi börjar med det ni kan göra på onsdag alltså imorgon!
 
Onsdag: Om du hade tänkt färga håret inför galan kan det va bra att göra det några dagar i förhand, om man färgar mörkt brukar man ju få en rand i pannan (såkallad hjälmeffekt) och färgar du det tidigt i veckan hinner du tvätta håret åtminstone 1 gång före galan och då hinner randen tvättas bort så du inte har en rand i pannan på galan. Även om du färgar håret ljust kan det va bra att göra det någon dag innan, ifall något skulle gå fel så du hinner fixa det.. haha. En annan sak jag iallafall tänker göra imorgon är att söka lite inspirationsbilder till sminkningen och håret, och eventuellt testsminka lite. Det kan vara bra att öva en gång innan lördagen om du vill testa någon häftig sminkning så du vet lite hur du ska göra!
 
Torsdag: Att plocka och färga ögonbrynen kan vara bra att göra ca. 2 dagar före, samma som hårfärgen att överflödsfärgen hinner försvinna men det ser ändå fräscht ut på lördag. På torsdag ska jag också ta en riktig genomkörare i ansiktet och scrubba, rengöra och hela köret!
 
Fredag: Dagen före, brunutansol bör läggas kvällen innan så man kan skölja av överflödsfärgen på lördagen. Ska du ha en frisyr/uppsättning på lördag rekommenderar jag att tvätta håret på fredag så inte det är helt nytvättat på lördag (det är så mycket lättare att få det att hållas när håret inte är halt och nytvättat), jag kommer även återfukta ansiktet ordentligt så det är fresch på lördag när sminket åker på! På fredag kommer jag nog också rengöra alla sminkborstar så dom är fräscha till lördag! En annan sak som kan va skönt att ha gjort senast på fredag är väl att se till att man har allt man behöver, t.ex strumpbyxor osv!
 
Lördag: Dagen d! Yey! Några små tips sminkmässigt är väl att för det första inte börja experimentera med nya produkter du aldrig testat innan, kör på dina safe cards för säkerhetsskull. För att få sminket att sitta så se till att ha en återfuktad hud, lägg en primer som får sminket att sitta bättre. Det brukar väl bli en hel del foton så om man lätt brukar bli glansig kan det vara bra att slänga med ett puder i väskan så man kan bättra på mellan blixtarna. Nagellack löns väl också att göra dagen d så det inte flagnar bort.
Det var några små tips från mig, det är ju såklart lite ytligt men jag älskar ju verkligen sånthär. Det spelar ju dock ingen roll hur man förberder sig, är nog säker på att vi kommer ha en grym kväll hur som! Ååh är så taggad!! 
#1 - - Jennifer:

Jag är PRECIS som du!! Händer nåt på en lördag förbereder jag mig hela veckan, rakar benen, fixar naglarna, övar smink och hela rubbet :D

#2 - - Sara:

Åh, det låter som att du tänker gå riktigt all in, vilket ju är jättekul att göra vid speciella tillfällen :)

#3 - - Karolina:

Haha preciiis så här förbereder jag mig också! :'D

#4 - - Sandra Emilia:

Bra tips! :D Alltså jag är normalt en sån som älskar brun utan sol men trots att jag ska ha en vit klänning så känner jag inte alls för att BUS:a mig! På nått konstigt vis har jag på senaste tiden fått för mig att ljus naturlig hy är vackrare! Haha vi får se om detta bara är en fas och jag ångrar mig sen! ;)

#5 - - Petra Nordqvist:

Superbra inlägg :D

Till top