bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

''JAG VÅGAR INTE BÖRJA MED YOUTUBE''

Everything Permalink3
När jag startade min youtubekanal i vintras var det såå många som tyckte det var så coolt och väldigt många som sa att dom själv skulle vilja starta en egen kanal men att dom var så rädda för var folk skulle tycka. Inte en helt oväntad reaktion här i vårt lilla jante-finland.. Har spinnat lite på dethär och funderat på vad det var som gjorde att jag vågade starta min youtubekanal, för tanken slog mig nog någongång att folk kanske skulle dissa den och tycka att jag är pinsam osv.. Så här kommer lite tankar om hur jag resonerar om detta och lite tips om det är någon där ute som vill starta en egen kanal men inte riktigt vågar:
 
Detta gäller ju hobbies överlag, inte bara youtube utan egentligen vad som helst, du måste fråga dig själv hur mycket du vill det. Jag minns att jag verkligen hade viljan att starta en kanal men som sagt tvekade, men huvudsaken är att man har viljan, med det kommer man långt. Andra saken du måste fråga dig själv är exakt vad det är som stoppar dig, är det faktiskt folks åsikter som står i vägen för att göra det du vill får du ställa dig ytterligare en tredje fråga: vad är det värsta som kan hända om du startar en kanal? Att någon trycker tummen ner på dina videor? Att folk kollar snett på dig på stan? Att någon säger åt dig att dina videor är dåliga eller att du är tråkig? Ja, det är ju scenarion som kan hända men då blir det ju svart på vitt att personerna som kläcker ur sig elaka kommentarer eller trycker tummen ner är ju personer som lider av ren och skär avundsjuka och antagligen själv vill göra något liknande men inte vågar. 
 
Överlag en sak som jag alltid har i bakhuvudet när det gäller allt är att det spelar ingen roll hur bra du gör det, det kommer ALLTID, ALLTID finnas någon bitter liten jävel som klagar på det du gör. Hur du än ställer det kommer du aldrig komma undan dessa personer som jämnt ska klaga. Gör jag endast sminkvideor finns det folk som vill ha vloggar, gör jag bara vloggar kommer folk klaga på att jag inte gör några sminkvideor längre. Du kan aldrig ställa det så att varenda människa är nöjd, det är omöjligt. Så make sure att du startar en kanal för din egen skull och inte för någon annans, för det håller inte i längden och då kommer du falla för varje liten tönt som häver ut sig negativitet. Kram♥
 
 
#1 - - Sofia Naydenov:

Alltså så fina bilder på dig! Och bra skrivet också, och du har en väldans trevlig youtube kanal med :)

#2 - - Natalie:

Riktigt bra inlägg! Det är ju verkligen dehär som alla tänker på eftersom vi är uppväxt med baktalas och mobbning i samhället så det är väl det som sätter sina gränser för att börja med youtube. :/

#3 - - CorinneGrönholm:

Men jaa!! Så bra skrivet! :)

Till top