bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

STAY POSITIVE NOVEMBER

Everything Permalink3
Jag vet att jag inte är den enda som inte riktigt gillar november månad.. november och mars hör nog till månaderna jag gillar minst på hela året. De senaste två åren har jag iallafall varit bortrest halva mars så det har inte varit några problem, men i år blir det troligtvis nog att vara hemma. Så jag tänkte dela med mig av några små tips hur man överlever november/mars mörkret och hur det känn lite lättare.
 
1. Planera in något roligt en veckodag varje vecka - Jag har någongång haft så att t.ex på onsdagar ska jag ha lillördag och köpa massa gott att äta och kolla en bra film. Då har man lixom något att se framemot mitt i veckan, helgerna brukar ju oftast gå bra men för mig är det iallafall vardagarna som känns som jobbigast. Så se till att planera in något roligt in i veckorna!
 
2. ''Njut av mörkret så länge det varar''  - Är du också en person som ääälskar att tända ljus som mig? Isåfall är det ju bra att det är mörkt, haha nejmen jag brukar försöka tänka lite så att man måste uppskatta mörkret på samma sätt som man uppskattar sommaren. Skulle vi ha sommar året runt skulle vi inte uppskatta värmen och ljuset, så därför är det ju ''bra'' att det är mörkt så vi uppskattar sommaren mer. Så på samma sätt gäller det ju att njuta av mörkret när man kan ha på ljus, det kan man ju inte ha på sommaren! Positive thinking people!
 
3. Tjuvstarta julen - Om man verkligen inte tål november kan man ju tjuvstarta lite med julpynt så kanske månaden känns lite kortare, julljus piggar ju upp i mörkret också!
 
4. Unna dig själv! - Kanske du länge har funderat på att köpa en ny jacka, skor eller lite smink? Passa på och unna dig själv något roligt och fint, det förtjänar du!
 
5. Det blir bättre men lev i nuet - Är det november är det snart jul och i Mars är sommaren bara runt hörnet, så det kan ju trösta lite om man gillar julen och sommaren! Dock försöker jag tänka på att inte bara ''längta'' efter saker hela tiden utan också försöka leva i nuet, vet att det kan vara svårt själv men det är faktiskt viktigt att leva i nuet för livet händer här och nu och inte om en månad!
 
 ♥
#1 - - Matilda:

Bra tips, och gud så snygg du är!!

#2 - - Emily:

Bra tips, att smygstarta med julpynt speciellt julbelysning gör jag alltid :)

#3 - - Johanna:

Det var som om jag hade skrivit inlägget :) Sååå likt mina tankar om den tråkiga november och hur man kan "pigga" upp det lite.
Vi hade så ljuvligt väder ett par veckor med mycket snö men nu är det bsra regn och trist och då behövs MÅNGA ljus och trevligt program :)

Till top