bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

JAG HAR BÖRJAT LÄSA EN BOK

Everything Permalink1

Idag är en historisk dag. Jag har för första gången på säkert 4 år börjat läsa en bok, frivilligt. Jag hör till den kategorin som inte alls gillar att läsa, blir rastlös och kan inte koncentrera mig, så böcker har aldrig riktigt varit mig grejj. Men idag när jag och Jimmy var till mommo&moffas på kaffe började vi prata om norska skidlandslaget och moffa sa att han hade köpt Petter Northugs bok (Petter är/var en av norges bästa manliga skidåkare) och så frågade han om jag ville låna den! Har läst två kapitel idag och den verkar riktigt bra och intressant så jag ser faktiskt framemot att läsa den. Tror jag är med för böcker som handlar om personer, t.ex Therese lindgrens bok tror jag faktiskt att jag ska köpa.

Andra historiska saken som har hänt idag är att jag har klivit ut min chips-comfortzone och ska pröva två nya chipssmaker. Det händer inte heller varje dag, brukar köra på mina safecards men kände för att pröva två nya idag. Är svintaggad på den till höger, kantareller och gräddfil!!! Hur gott?? Hoppas verkligen dom är goda.

Har just suttit och planerat lite av veckan, brukar alltid skriva in viktiga saker så jag håller koll på allt, gillar att ha en översikt över veckan helt enkelt. Resten av kvällen kommer nog spenderas i sängen eller soffan med chips och dipp och youtubevideos. Som en söndag ska va! Hoppas du har haft en fin helg<3
#1 - - Ida:

Åh bilden på de där chipsen var precis vad jag behövde! Inte lätt att bo i USA när man saknar svenska grejer :( väldigt fin blogg du har!

Kram

Till top