bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

MY WORK

Everything Permalink2

Har verkligen gjort såååå många fina färgningar denna vecka och jag är riktigt stolt över mig själv, är väldigt nöjd över alla färgningar och känner att jag har gått framåt mycket den senaste tiden och lärt mig massor.

Här ovan har i en färgning från igår, kunden hade inte färgat håret på ungefär ett år och vågade testa på en fin kopparfärg, hon passade sååå bra i det och hade verkligen den perfekt hudtonen för denna nyans. Så kul att göra färgningar som verkligen passar perfekt för kunden!

Man får väl inte säga att man har favoritkunder som frissa med detta är nog en av mina favoriter haha, först för det underbara håret man har alltid en trevlig pratstund med denna tös! Det blev en helt vanlig slingning och några cm bort från topparna!

Här har vi också ett drömhår som är såå långt och välvårdat. Denna kund har väldigt mycket varma pigment i håret så vi har kämpat väldigt länge med att få kalla toner i håret och denna gång fick vi det riktigt bra!

Här är en av dagens kunder som vi kapade bort alla torra toppar av och gjorde en snygpage och ombre. Superfräscht!

Denna kund hade sparat ut sin egna färg rätt länge men ville ha en förändring så vi körde på koppartoner! Så fint och älskar när kunder vågar ta ut svängarna och prova på något nytt!

Här var det blondering på schemat, fick en ljus och fin färg med några rosa slingor i pannluggen som tyvärr inte alls kom fram på bild så därför fick ni se denna sida istället.

Här ljusade vi upp helheten med lite slingor i en kall brun färg och fixade till frisyren!

Denna färgning blev jag riktigt nöjd med! Den passade såå bra till kunden, helheten blev verkligen superfin!
Det var alla färgningar för denna vecka, har haft fullt upp med långa dagar men det har varit väldigt roligt så det gör inget. Nu väntar en välförtjänt helg och sen kör vi ny arbetsvecka med nya utmaningar! 
#1 - - CorinneGrönholm:

Alltså wow alla efterbilder är så fina. Blev så kär i första efterbilden med kopparhåret, sååå snyggt! Har du några bra tips på att få sån färg att hålla länge?

#2 - - Jarina:

Oj så duktig du e! Jag ska fara o fixa mitt på måndag, äntligen :)

Till top