bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

AVOCADOPASTA

Everything Permalink0
Ni vet buzzfeedtasty på instagram, ett konto som lägger upp massa videor på recept och häftiga maträtter? Jag älskar verkligen att kolla på dessa videor och tycker man får rätt bra inspiration till nya maträtter och det är så bra att lixom få se hur dom gör, det känns lättare att försöka sig på det själv då.. Så det är ett tips om ni vill ha lite mat-inspo!
 
Iallafall, i tisdags hittade jag en video på en avocadopasta som jag blev så sugen på så jag bestämde mig för att göra ett försök, jag är inte rädd för att pröva nya maträtter eller att misslyckas (ni som har sett min matvideo vet vad jag pratar om.. hahah) så well, jag tänkte dela med mig av receptet!
 
Du behöver: Pasta, en äggula, vitlök (antingen pulver eller en klyfta) parmesan, olja, en avocado, körsbärstomater till topping, citron och matlagningsgrädde. (Don't mind the creme fraiche)
 
Jag började med att mixa ihop avokadon, äggulan och lite pressad citron till en guacamole konsistens. Efter det hällde jag i lite matlagningsgrädde (vet inte hur mycket, kanske 1dl? beror på hur man vill ha konsistensen) och slutligen lite vitlökspulver!
 
Under tiden jag gjorde ''röran'' kokade jag såklart pastan, hällde av den och la tillbaka det i kastrullen!
 
Sen var det bara att röra ihop ''guacamolen'' med pastan och salta och peppra, ser inte så sjukt gott ut men trust me, it was haha..
 
Jag hällde även i lite parmesan och rörde in i allting, jag älskar verkligen parmesan så jag rörde både ner det i pastan och lade på som topping med körsbärstomaterna.
 
Voila! Verkligen inte alls svårt och riktigt tasty! Rekommenderar verkligen detta till er som gillar avocado och pasta, och vem gör inte det? Det tog max 15min att göra denna maträtt så det är ju ett plus om man inte gillar att stå och koka hela kvällen. Så give it a go, lovar att ni inte blir besvikna!
 
Ett minus är dock att man inte riktigt kan spara pastan och äta nästa dag för avocadon blir ju brun och inte så fräsch, så den ska nog ätas färsk! Bara så ni vet! Puss
 
Till top