bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

CHALLENGE YOURSELF

Everything Permalink1
Jag brukar alltid försöka ha en liten utmaning åt mig själv varje höst, ett litet mål att uppnå och sträva efter! Förra hösten hade jag som mål att hitta ett jobb som jag trivdes med och att få en vardag jag gillade, något år tidigare har jag verkligen satsat på träningen osv. Så lite i den stilen har mina mål/utmaningar varit!
 
I år har jag dock bestämt mig för att äta vegetariskt hela oktober! Det kom ganska ur luften mittiallt men jag tycker det ska bli ett roligt mål men det kommer även bli en liten utmaning eftersom jag i dagens läge äter en hel del kött. 
 
Jag tror inte det kommer bli svårt eftersom jag t.ex till frukost aldrig äter kött (hatar allt vad skinka och bacon heter) så det blir en enkel match men luncher och middagar blir väl den större utmaningen. Dock har jag på senaste utan att ens tänka på det ätit väldigt mycket vegetariskt så därför känns det som att jag fått lite försmak på vegelivet så det känns bra!
 
Jag kommer alltså starta ''påriktigt'' den 1 oktober, jag ska försöka dela med mig av lite recept och bilder på vad jag äter, mellanraporter hur det går och lite sånt så ni får hänga med, om ni vill såklart!
Orsaken till varför jag vill pröva äta vegetariskt är helt enkelt för att testa mig själv om jag skulle klara av en vegetarisk kost, men även för att kolla om jag faktiskt mår bättre själv av att utesluta kött.Så det kommer helt enkelt bli en liten testning och sen så får jag se vad jag tar för beslut när månaden är slut. Jag är iallafall riktigt taggad! Wiho!
#1 - - nicolina:

Vilken bra idé! Jag har någon gång tänkt ha en dag i veckan som ska vara vegetarisk, kanske jag borde försöka på riktigt nu :)

Till top