bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

MEMORIES WERE MADE

Everything Permalink0

Detta inlägget kommer vara ett av inläggen jag kommer bläddra tillbaka till i vinter när det är -30 grader och alla kompisar är bortresta och jag sitter i soffan under en filt och har lejdon av vintern. Då ska jag läsa dethär inlägget och va så himla tacksam över alla förbannat roliga saker jag har fått va med om denna sommar. Nu kör vi!

Enligt mig inleds sommaren på min födelsedag, 21 maj! I år fyllde jag 20 på en lördag och jag bjöd in 20-30 kompisar på förfest i vårt garage och kvällen fortsatte på Ollis. Så fin kväll och roligt med (nästan) alla kompisar samlade på ett och samma ställe.
 
Helgen efter var det dags att fira alla som fått examen och tagit stundenten. And so we did! I dagarna två. Var på sammanlagt 5 kaffen och på lördagen blev det ett Ollisvarv as usual. Minns att jag faktiskt hade riktigt lejdon i slutet av denhär kvällen men det var nog en av de få kvällarna denna sommar så det är lugnt.
I mitten av juli hade jag en av de lugnaste helgerna på hela sommaren. Pojkarna var på gatebil så jag jobbade och jag, Malin & Emmelie for till Fondis på alkoholfria drinks och en sväng till Omalleys blev det. (Ironin att detta var lugnaste helgen på sommaren och vi var lixom till en bar haha)Efter det hade jag faktiskt semester! Hade en vecka gemensamt med Jimmy så vi passade på att ta det riktigt lugnt, solade och lunchade med lite vänner.
Åh midsommar ljuva midsommar! På fredagen hade vi lite grillparty vid Jonas och sen for vi ut tll skären på en villafest i några timmar och slutligen bestämde vi oss för att dra till Sundom där resten av gänget var. Och thank god för där hade jag nog en av de bästa stunderna på hela sommaren, det var nämnligen så att Hilda hade varit på praktik i 2 hela månader så vi hade inte träffats sen April och knappt pratat eftersom hon inte hade internet hela tiden. Vi trodde hon skulle komma hem veckan efter midsommar för det hade hon sagt, och mitt i allt när vi kommer in i huset i Sundom så säger alla att vi ska komma till ett rum och gissa vem står där?? Hilda hahaha alltså ni förstår nog inte hur överraskad och glad jag blev, minns att jag typ fick blackout och trodde jag skulle svimma i en sekund före jag riktigt fattade vad som hände. Verkligen bästa kvällen<3
 
På lördagen drog vi till Fagerö första gången för säsongen och det var en skitkul kväll, efterfestade till 6-7 på morgonen och det var bara en så himla fantastisk helg överlag!Jag och mamma var över till Umeå en fin torsdag i slutet på Juli eftersom vi båda hade semester. Shopping, god mat och en trevlig dag!<3Låt mig presentera en av sommarens bästa kvällar; Klacken party! Blir så himla glad när jag tänker på denna kväll, vet inte vad som gjorde den så bra för det regnade, var så tjockt med folk så man simmade i sitt eget svett men jag hade bara så förbannat kul. Stog och sjöng halsen av mig till Björn rosenström och 2 blyga läppar så jag knappt kunde prata dagen efter och en selfie med bästa Björn blev det. Nej, tror faktiskt detta är top 1 sommarens bästa kväll. Så grymt!
 
Helgen efter blev det once again två dagar party i rad (hur orkar man??), på fredag var det Maxmodans och vi började med grillas hos Emsi & Anches innan vi for till dansbanan i regnet. Regnade väl mer eller mindre hela kvällen men det var hur kul som helst iallafall. Tog det rätt så lugnt eftersom jag skulle jobba kl.12 följande dag samt Fagerö på kvällen! Fagerö var kul as usual och hade nog en riktigt bra kväll!
 
Helgen efter (alltså fatta att vi inte har tagit det lugnt en enda helg på hela sommare typ?) var det Hildas tur att fylla 20 så vi åt mat på Mölle följt av badtunna, bastu osv på hennes villa innan det var dags att dra på finkläderna och hoppa i taxin som tog oss från Molpe straight to Ollis! Hade inte varit på Ollis på hela sommaren så det var riktigt roligt. På natten sovde även jag och Jimmy första natten i nya lägenheten!!
 
Och ytterligare en helg med två dagars party. På fredag hann jag bara hem från jobbet och hoppa in i duschen och 30min senare for vi till Sundom. Hade förfest på 3 pers innan vi tog taxi till Åminne med våra föräldrar, riktigt kul kväll och kul att få dansa till Lasse live!
 
På lördag steg vi upp 11, packade våra väskor och hoppade i bilen och for ut till skären och tog båten till Norrskäre som är en ö halvägs till Umeå. Hade bästa bästa kvällen med bästa vädret och bästa sällskapet på finaste stället. Success! Ni kan ju gissa om man var slut efter denna helg? Ingen sömn och fullt program konstant haha.
 
Helgen där på var det dans vid Arken i Replot, så mycket folk så man knappt rymdes in och att dansa var typ omöjligt. Men vi hade eget party i båten innan vi for till stan en sväng och var vid Ollis i 30-45min. En rolig kväll helt enkelt!
 
Topcats i Fagerö och Jimmys födelsedag! ''Förfestade'' hos oss och sen tog vi chevan och cruisade iväg. En helt okej kväll!
 
 Denna kväll var så himla fantastisk. Började med att vi inte hade någon aning vad vi skulle hitta på så vi hoppade i bilen och for till Sundom där vi träffade lite mer folk, sen splittrade vi på oss och jag for med pojkan till Åminne en snabb sväng och sen blev det destination Replot där det var Pokerrun afterparty, dansade lite och sen hade vi efterfest i Oskars båt i någon timme och hade bara så förbannat sjukt kul. Att sitta i en båt i en hamn låter ju inte så kul men ack så roligt jag hade! Vid 03 - tiden körde vi till Norra vallgrund straanden och att köra under replotbron i mörket var skitcoolt. Feelisen var verkligen på topp och jag trivs så bra med dessa personer<3 Slutligen hade vi tredje efterfesten vid Victors båthus och vi for hem samtidigt som solen steg upp. Denna kväll och klacken toppar nog sommarens topp 2 bästa kvällar!
 
 Sen var det dax för en äkta haggisgrånn kväll, bra folk, bra feelis förutom att vi festade sönder bastun. Hehe.
 
 På villaavslutning var vi på samma villa som helgen före alltså haggisgrånn, denna gång böt vi ut bastun mot badtunna! En bra kväll var det.
 
 Och slutligen, sommarens sista helg är denna helg! Min fredag har ni ju läst om och igår lördag var vi i åddin på lavafest. Hade verkligen så himla kul och skrattade tills jag grät och dansade tills fötterna värkte. Som det ska va!
 

Nu är sommaren officiellt över enligt mig och jag inser att detta nog är bästa sommaren hittills i mitt liv. Herregud vad många roliga minnen jag har från denna sommar, helt sjukt hur vi hunnit med allt detta och jobb? Kan ju konstatera att det gått väldigt mycket pengar på inträden, skjuss, dricka och vissa kvällar kanske jag har betett mig som en 14-åring som står och galar halsen av mig på fagerös dansgolv men you know what, jag ångrar inte en sekund av denna sommar och är så sjukt glad över att jag har tagit ut svängarna ordentligt. Skulle ju garanterat va någon 1000-lapp rikare och något kilo lättare om jag endast legat i soffan varje kväll men nu har jag iallafall sjukt många roliga och helt galna historier att berätta åt mina barn och barnbarn och det är jag glad över.
 
Tack till alla som har medverkat i mitt liv denna sommar, nästa år gör vi repris<3 puss
Till top