bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

WANDERLUST

Everything Permalink1

Två av mina favoritbilder på instagram, just för att jag får en såna sjuka flashbacks och dendär magkänslan man får när man ska iväg på en resa. Den känslan får jag när jag ser dessa bilder för jag minns exakt hur det kändes när vi var påväg! Det är ju ett år mellan bilderna eftersom vi har varit till Florida i mars två år i rad. (hur sjukt är inte det? Lucky me)

Wanderlust betyder ungefär "a desire to travel and explore the world" alltså att man helt enkelt känner ett konstant sug av att vilja resa och upptäcka mera hela hela tiden. Det är verkligen något jag "lider" av, en av mina största hobbys är ungefär att surfa runt på momondo och kolla ut resor, hotell, jämföra priser och drömma mig bort, kan göra det i flera timmar utan problem.

Så som ni säkert kan räkna ut sitter jag dagligen och funderar på resor jag vill göra, tyvärr har jag ingen resa inbokad just nu men jag hoppas att jag någongång snart har det. Det är inte det lättaste att spara ihop till en resa när man just har flyttat hemifrån men jag ska göra mitt bästa för att kunna åka iväg någonstans när tillfället är rätt!

Destinationen är osäkert, men jag känner verkligen att jag har mycket kvar att se i Usa. Är faktiskt inte alls så intresserad av typ Thailand, Spanien eller Turkiet som är de vanligaste resemålen utan jag tror faktiskt chansen är större att det blir Usa. New york skulle vara drömmen men västkusten lockar också, samtidigt som jag vill se det sista av Florida som vi har osett och det är Miami! Så vi får se vart jag styr kosan den dagen jag har sparat ihop tillräckligt och hittat någon som vill va mitt resesällskap!

Vad är ditt drömresemål?🌴

#1 - - Fröken Rödlök:

Jag skulle vilja åka till Agadir :)
Men Florida verkar ballt också..

Till top