bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

HIGH ON LIFE

Everything Permalink0
Några bilder från i fredags före jag for ut på en powerwalk och sen när jag hade fixat mig för kvällen! Haha min brun utan sol spårade ur lite, ser helt galet ut på första bilderna när jag är utan smink. Btw, ser ni något nytt med mitt hår?? Jag har klippt en liten pannlugg, eller ja pannlugg och pannlugg, den är ju inte kort men har ju haft allt hår lika långt förr så i tisdags förra veckan fick jag nog och kapade av det till lite pannlugg och bra blev det!
 
Oj, alltså jag har verkligen haft världens bästa helg, eller också hela förra veckan var så himla bra så jag tänkte berätta lite vad jag har donat med!
 
I tisdags var det alla hjärtans dag, jag och Jimmy firade lite smått med kantarellsoppa till middag och sen åt vi chips & dipp framför en bra film. Riktigt bra dag!
 
I onsdags efter jobbet for jag till Kuni, hade bestämt mig för att övernatta där eftersom jag inte har gjort det sen jag och Jimmy flyttade ihop! Jag fick redigerat lite videor, jag och mamma for och skidade och sen åt vi pizza till middag och kollade tv och åt massa gott. Alltså det var verkligen såå mysigt att vara ''hemma'', borde verkligen göra det lite oftare! Det var också första natten på 215 dagar jag och Jimmy inte sov med varandra? Hur sjukt är inte det?? Har lixom sovt tillsammans varje natt sen 14 juli :-) helt sjukt!
 
I torsdags åt jag frukost med pappa innan jag åkte till jobbet, efter jobbet for jag och skidade, sen åkte jag hem och hade en riktig myskväll för mig själv eftersom Jimmy var borta. Det är faktiskt viktigt med egentid så jag tog vara på det och bara kollade film hela kvällen och åt upp chipsrester från tisdagen. Det var verkligen behövligt med en lugn kväll all by myself!
 
I fredags jobbade jag 9-14, for hem och gick ut på en promenad i fina vädret! Hoppade i duschen och sminkade mig lääänge, verkligen det bästa jag vet att sminka mig i lugn och ro! Vid 6-tiden kom Emil & Andre hit och gjorde mig sällskap, vi drack glögg och bara satt och skrattade i någon timme innan vi hoppade i bilen och for ut och körde i flera timmar, for på kaffe till mammas jobbakompisar där dom var och sen tog vi hem mamma, for och hämtade Jimmy hade varit till Stockholm med jobbet och sen vid 2-tiden kom vi hem! En riktigt rolig kväll måste jag säga!
 
I lördags hade jag på väckning 11, duschade och sminkade mig och hoppade i bilen och for och hämtade upp min kära familj och sen styrde vi kosan mot Jakobstad där vi skulle på förlovningskaffe! Alltid trevligt med sådant, vid 6-tiden for vi hemåt och jag hann bara hem i någon timme innan jag, Jimmy, Emil och min käre bror for ut och körde igen, haha alltså har säkert suttit i bil 500km denna helg.. Vi for iallafall runt till några lokalfester och snurrade på hela kvällen, vi kom väl hem 3-4 då vi stupade i säng.
 
I söndags alltså igår steg vi upp vid 11, åt gröt och chillade lite innan jag, Jimmy & Emil som hade övernattat hos oss hoppade i bilen och for mot skären, Jimmy skulle till Åddin några timmar så jag och Emil for och köpte nudlar och fastlagsbullar som vi åt medans och for runt till massa ställen i skären. Alltså det är verkligen så sjukt skönt att bara köra runt, höra på bra musik med bra sällskap. Något av det bästa jag vet! Vid 6-tiden for vi en sväng till Kuni och sen for vi till oss och åt tacos till kvällsmat och sen var helgen slut!
 
Låter kanske väldigt tråkigt eftersom vi inte gjort något speciellt egentligen men jag har verkligen haft så himla roligt! En perfekt helg och vecka, så nu är det måndag och jag är allmänt taggat på livet, solen skiner och jag ska äta tacos till lunch. Bättre än såhär blir det inte hörni, hoppas ni får en bra vecka! Puss och kram
Till top