bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

VÄRLDENS BÄSTA BRUN UTAN SOL?

Everything Permalink4
 Ni vet när man köper något som är så billigt att man tvivlar på om det kommer vara bra? Det känns lixom too good to be true att en produkt faktiskt kan vara bra men billig. Men i detta fall är det verkligen så, låt mig presentera min nya lifesaver! 
Köpte denna på Emotion i stan när jag var på mellandagsrea, min nuvarande bus-mousse från St. Tropez har varit slut ett bra tag men jag har inte riktigt haft lust att köpa en ny pga priset, den kostar lixom nästan 50€. Den är bra, men priset är lite crazy.
 
Så hittade jag denna lilla rackare bland hyllorna vid Emotion, 7,90€ läste jag på prislappen. Alltså löjligt billigt när man jämför med St. Tropez? Fick lixom dendär känslan att det måste ju vara något dåligt som gör att den är så billig men fick för mig att köpa den och testa, 8€ är ju inte världens förlust om den skulle vara förfärlig lixom. När jag kom till kassan sa hon att den kostade 5,90€ istället, vet inte om den var på rea eller om jag hade kollat fel men 6€ betalade jag alltså för denna flaska. Ska lista lite + & - med den så ni får höra vad jag tycker.
 
+ Den luktar gudomligt när man applicerar den, så fräscht. Lite kokos skulle jag säga!
+ Den torkar in i huden väldigt snabbt!
+ Man behöver inte så mycket produkt, den är dryg och blandas ut väldigt lätt med en tanningmit.
+ Priset. Behöver nog inte säga mer.
+ Det lämnar en superfin färg efter att man har sköljt av grundfärgen, med St. Tropez försvann typ allt i duschen för mig.
+ Den blir inte fläckig när färgen försvinner.
 
- Den får liiiite brun utan sol-lukt när den har verkat i några timmar.
- Den har en underton som är mer åt orangea hållet, St. Tropez är mer grön så den ser naturligare ut men jag tycker att färgen på denna var riktigt bra iallafall, inget att klaga på men mer orange än St. Tropez iallafall.
 
Så, väldigt många bra saker med en och endast 2 dåliga. (På bilden ovan ser den mer orange ut än vad den var i verkligenheten) Så jag kan inte vara annat än glad. Kan lixom inte hitta något som skulle få mig att gå tillbaks till St. Tropez? Känner att 6€ är mer rimligt än 50€ haha (båda är samma storlek).. Så nu är vintern räddad! Wiho!
#1 - - Helene:

Vilken skillnad!

#2 - - maria:

Bra tips, tack!! :D

#3 - - Karolina:

Åh låter ju faktiskt nästan för bra för att vara sant, detta ska testas! Tack för tipset :D

#4 - - Anna :

Vilket bra tips! :D Brukar nämligen själv alltid köpa St. Tropez ,och den är ju SUPER, men man vill ju alltid nästan gråta en skvätt då den tar slut. :)

Till top