bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

CHEVELLE EKSTRÖM

2016, IT'S BEEN A BLAST

Everything Permalink1
 
För någon dag sen när jag började fundera vad allt jag har hunnit med i år slog det mig vilket helvetes bra år jag har haft. Helt seriöst, har inte tänkt på det innan men det är verkligen helt sjukt hur bra 2016 har varit? Har haft så otrooligt många fina stunder och händelser så det är inte sant, så nu ska jag föreviga minnena från detta topnotch år och dela dem med er! Let's go:
 
  I början av året närmare bestämt 25 Januari fick jag nytt jobb! Det gjorde gott och jag fick lite stabilitet i mitt liv så det var verkligen perfekt början på året.
 
I slutet av februari sålde jag min stora systemkamera och köpte en liten Sony och började med Youtube! Min första video laddade jag upp den 22 februari.
 
15 mars - 1 april spenderades i Florida med min kära familj, bästa händelsen på hela året måste jag nog säga! Så underbar resa.
 
I slutet på April blev jag blondie och kapade av mitt långa hår!
 
 21 maj fyllde jag 20 bast och det firades med pompa och ståt i goda vänners sällskap!
 
 
Sommar kära sommar, herregud vad amazeballs den var. Alltså har verkligen SÅ många SJUKA minnen så det finns inte, har verkligen varit full fart från maj till augusti. Har varit på otaliga danser & fester, förtärt xx antal liter alkohol, spenderat xxx € på inträden osv men fyfan vad värt det har varit. Blir typ tårögd när jag tänker på alla roliga kvällar, har verkligen världens bästa kompisar och tror nog jag aldrig kommer hitta något gäng som har såhär kul tillsammans och som man kan va sig själv med, guldvärt som bara vad.
 
Bästa stunderna var iallafall min första semester ever, en umeåtrip med min kära mor, klacken party där jag tog en selfie med bästa Björn, alla varv vi var till Fagerö, Norrskärsdansin, Pokerrun och Lavafest. Ååh vad kul det har varit! HÄR hittar ni min resume från sommaren!
 
 Den 14 juli fick jag och Jimmy nycklarna till vår lägenhet och blev sambos<3 också en av de bästa sakerna i år!
 
 
Nu under hösten satsade jag väldigt mycket på youtube, snittade två videor per vecka i över en månad så det var väldigt mycket jobb men....
 
 ... Det var värt allt jobb för jag blev nominerad till årets youtuber i finlandssvenska bloggalan tillsammans med två andra superduktiga youtubers!
 
OCH JAG TOG HEM SKITEN!! Alltså fatta? Fyfan vad grym jag är!! Riktigt stolt över mig själv faktiskt. (Sandras bilder)
 
 
 
 Var även med i Vasabladet inte bara en gång utan två! Roligt!
 
 Nu i december har jag haft blogg & youtubepaus och det har varit så sjukt skönt. Har verkligen blivit som en ny människa inombords haha.. Har inte alls varit lika stressad så jag är så glad över att jag har tagit paus, det gjorde mig gott. Vad har jag gjort i december då? Jag har varit på Pleppo 2 med familjen som var sjukt bra, jag har varit till Umeå på shoppingresa med mamma, mommo & mina mostrar, jag har tränat en hel del, jag har fått upp intresset för att göra coola sminkningar igen, jag har firat en underbar jul med mina älskade släktingar och lite partajj med mina älskade vänner har det också blivit. En superbra månad! Förutom att jag har varit sjuk en hel del, i mitten av december (och fortfarande) hade jag riktigt konstiga symptom, kände mig väldigt yr och vinglig hela tiden och hade hjärtklappningar väldigt ofta så var till hvc och tog massa blodprov, EKG osv men dom hittade inget fel på mig så dom drog slutsatsen att mina spända axlar kan ställa till det och även stress kan vara boven i dramat. Så thank god att jag förstod att chilla med blogg & youtube innan det gick längre än vad det gick. Kroppen sa ifrån helt enkelt.

Ska vi summera 2016 kan jag inte säga annat än att det har varit ett satans bra år. Helt sjukt hur mycket roliga saker jag har gjort och hur roligt jag har haft det, känner mig så otroligt lyckligt lottad som har fått uppleva så mycket härliga saker, tror dock också att det har med min inställning att göra att jag är väldigt öppen mot det mesta och har inte så höga krav utan tycker typ allt är roligt, och livet blir faktiskt mycket roligare när tänker så!
 
Jag är iallafall extremt taggad på 2017 och känner att det kommer bli grymt, blir nog svårt att toppa 2016 men jag tror nog nästa år kommer bli helt grymt det också!
 
Angående min bloggpaus kommer jag nog fortsätta lite till, känner verkligen ingen press att ta upp det igen utan det får bli som det blir. Har jag något jag verkligen vill skriva om kommer jag göra det och har jag inget på hjärtat får det stå tomt här. Viktigast är att jag mår bra, allt annat spelar ingen roll! Hoppas ni har haft en bra månad och gott nytt år på er så hörs vi någongång , kanske imorgon eller kanske i Februari. Ni hittar mig på instagram @chevellekstroms där jag är väldigt aktiv ifall ni får dryygt ;) Puss och kram! <3 
 
#1 - - Amanda - FOTO:

Roligt med en årsresumé! :)

Till top